Rabu, 25 April 2012

Meraikan kegagalan dengan penuh gaya

(pic taken from  Vads Bpo Employee Engagement ..jangan maraaaa)


Seorang kawan post kat FB dia..

"Bukan mudah untuk berjaya" ....

Ini komen saya:

tapi bukan mustahil, janji usaha dan kurangkan bagi alasan..buat je or JUST DO IT!!!! So what kalau fail...fail with grace, lose with dignity..win with honour!


Faham sangat pasal kegagalan ni terutama sekali hari ini. Setelah empat bulan training final result GAGAL..Hari ini orang lain semua pakai jubah graduation saya pakai blazer jer...pas tu kena layan pertanyaan orang kenapa you berdua tak leh grad...(saya dan Y bukan nama sebenar)...teruk sangat ke final presentation. Nasib baik yang tanya tu General Manager yang sangatlah outspoken nya. Nak jawab apa lagi "Kami pelajar paling corot dalam kelas tak layak grad" ..Apa macam kelas tak jawapan saya....

Bayangkan saya dan Y naik stage yang semua orang pakai jubah.  kami jer yang tak. Satu dewan dok tengok ni. Tapi masa jalan pergi ambil sijil penyertaan kat stage tu ...terlintas dalam otak  saya ni...everybody looks same just me and Y and different, we are the special ones not them hahahhaha!!!!. Masa tu gak saya bertekad :  I am going to rock this moment people are going to remember me even though I am not wearing the graduation robe. Apa lagi  I siap angkat tangai lambai cam Miss Universe. Yang paling mahal adalah CEO VADS sendiri tanya "Aik! ni dari sekolah mana pulak uniform lain.." .I jawab We are from special school ok...ambil gambar posing maut lagi sambil buat peace lagi..pedulik hapa I..Every moment rewarded (cam iklan Marina Bay)..Masa ambil group foto I bantai posing sampai coordinator soh pi dok belakang sebab blocking the view kawan-kawan lain yang pakai jubah...ohhhh kenangan sungguh.


Pesan terakhir dari Cikgu Soft Skill. 

Kalau kita anggap kegagalan adalah kegagalan semata-mata, itu sahajalah yang kita dapat. If we fail, we must celebrate that we survived that failure still going strong. Orang yang mampu untuk celebrate walaupun fail adalah manusia hebat!!! 

Live happy. Love our life. Celebrate every moment!!!!




Layan je gambar saya yang over dari anak murid saya!!!