Rabu, 29 April 2009

MAKAN BIG MAC DI PEKAN LIVERPOOL

Nak share satu cerita yang agak kelakar. Masa kat overseas aku memang jenis jaga bab-bab makan. Dan memang tak ada problem cos kat sana ramai orang Pakistan dan India Muslim so senang dapat ayam halal. Most of the time memang masak kat rumah. Tapi since aku memang suka Mc D, aku makan fish fillet jerlah. And fries kat sana memang halal cos mereka guna veggie oil untuk menggoreng.
Suatu hari kawan bail aku Pijot teringin nak makan Big MAc. Time tu kita orang pergi Liverpool ada Malaysian Night kat sana. So aku, Pijot, Nita (yang memang selalu bedal ayam kepak tengkok pon) dan Dina bersetuju untuk nekad untuk memakan Big Mac sebab kita orang dah teringin sangat. So pergilah Mc D. Sampai kat counter mereka pon order Big Mac sampai turn aku..lidah aku jadi keras tak boleh nak sebut Big Mac...bila waiter tu tanya "can I get your order?" Aku..pon tergagap=gagap sekali terhambur Fish Fllet gak...kawan-kawan aku punya riuh cakap aku membelot...So Aku tetap order fillet.
Sampai kat meja..kita orang start makan..aku tengok Si Pijah makan dengan gelojoh tahap pelahap...aik lapar sangat ke..aku tanya dia...tak sampai dua minit dah clear Big Mac dia..dengan konfiden ayu dia pon menjawab...
"BENDA HARAM TAK BOLEH ENJOY"