Ahad, 26 April 2009

MENGUMPAT ORANG YANG MENGUMPAT KITA

Selalunya Kak Pah memang tak suka nak cerita keburukan orang..tapi hamba Allah yang seorang ni banyak kali buat hal ngan Kak Pah. Kak Pah dah pernah tegur dia. Ingatkan dia faham dan menghormati permintaan Kak Pah supaya tidak terlalu "mengambil berat" hal-hal berkaitan Kak Pah yang tidak perlu diambil beratkan..tapi rupanya masih lagi berkudis di hati dia. Heran..apa salah Kak Pah kat dia. Tak nak menambah dosa tak payahlah sebut nama dia. Tapi kalau sapa yang kerja satu dept ngan Kak Pah memang kenal sangat ngan dia. You know ....Canada katanya gitew....

Masa Kak Pah mula join Sukses ni, boleh dikatakan hari-hari dia akan memberikan komen pasal pakaian yang Kak Pah pakai. Sebab tak berapa kenal so Kak Pah biar ajalah..ketatlah, keciklah, berani Kak Pah pakai, nampak perutlah..so hari tu Kak PAh pakai baju bebek longgar dia kata nak tutup perut ke...so I sekolahkanlah dia...:" aku ni pantang orang suka nak mengomen kain baju aku hari-hari..kadang-kadang sehari 9 kali.." Tak ke mental, ketat salah longgar pon nak tegur. Lepas tu dah tak ada nak komen kat Kak Pah lagi dah.

Sebenarnya yang Kak Pah sakit hati tu..dia komen tu bukan untuk menegur...sebab ada beberapa rakan yang selalu memberikan cadangan tentang pemakaian contohnya cam mummy roshie tapi Kak Pah boleh accept sebab tahu dia memang concern pasal Kak Pah..tapi perempuan sorang ni lebih kepada nak mengutuk / kondem tapi dengan cara lembut dan konon-konon ala2 gurauan. Ada spesis manusia yang suka mengutuk orang lain supaya dia rasa gembira dan BANGGA dengan diri dia sendiri..seolah-olah cam dialah yang alim, baik, cantik, kurus...hah tapi hakikat macam si*l ...Kalau kau baca semua ni nasihat aku ko pergilah doktor minta ubat untuk hilangkan gila kau tu. Cis ada hati nak cadangkan aku pakai jubah cam kau..tolong sikit mummy aku yang Mak Datin meletop tu pon tak hingin pakai jubah tau padahal umur dia dah kat 60 thn..

Semalam aku dapat tahu dia kondem aku lagi. Ada yang mendengar dan cerita kat aku..dia cakap kenapa dressing aku tak cam umur aku something like that la...Apa yang dia sakit hati kat aku. Aku punya pasal lah nak dressing macam mana pon asal aku suka dan selesa. Lantaklah kalau aku nampak gemuk ke perut terleluar ke perut aku bukan perut dia. Aku minta duit beli baju kat dia ke. Kalu aku nak pakai baju badut sekalipon aku punya sukalah. Nasib baik dia tak kerja hari ni..kalau tidak siap dia aku sekolah kan luar dalam. Mana-mana lelaki yang sudi tolonglah aku merayu ambil lah perempuan ni buat bini..gamak dah lama sangat gersang...sampai tahap SEWEL.