Khamis, 22 April 2010

KENAPA AKU MALAS NAK SKANDAL

Sekali lagi amaran: ni blog aku korang nak baca korang punya pasal..yang baik amik sebagai pengajaran yang buruk abaikan jer ok...only for 28 years and abovePersoalan kat atas tu karang aku jawab..mula-mula napa perlu skandal kenapa perlu wat perangai sundal cam tu...sebab aku ni jahat tu jer...sebab time aku baik husband aku tak appreciate...time aku setia..aku cam kain buwuk.. dicampak ke tepi dipijak-pijak....last sekali aku wat perangai sesuailah kan. Ok aku dah decide aku malas nak berskandal ngan sesiapa pun...kerana ianya berkaitan ngan azam aku untuk tahun ini iaitu maju ke depan..adoi cam skema lak..tapi sebenarnya kita perlu jugak untuk skema ni untuk boleh meneruskan kehidupan dalam dunia ini yang serba mencabar ini. Aku summarisekan azam aku untuk 2010: Eh kenapa kena ulang-ulang cerita bab azam ni sebab kalau kita nak sesuatu tu berhasil kita selalu kena ingatkan diri kita sendiri walaupun orang lain tak amik peduli kannnnnnnnnnn

1) Kurangkan hutang / credit card (ada lagi3 ribu jer daddy aku dah clear kar RM50K wow , celcom, bank rakyat (aku jadi penjamin ni memang kes nayamalas lah nak ingat

2) Betulkan rumah / beli perkakas baru, nak cat nak ganti tingkap, nak beli langsir, maklumlah beli umah 2nd hand kos murah lak tu memanglah murah aku bayar cash gedebak 25K (aku 15K hubby RM10K) so banyaklah yang kena wat..modal tak der so nak mengumpul lah ni

3) betulkan keta yang dah banyak hiasan tambahan kerana aku selalu terlanggar tembok, moto dan bumper keta lain dan menggantikan semua barang yang tertanggal akibat pemanduan berhemah tinggi aku dan yang paling penting nak kena clearkan saman husband kesayangan aku yang ribu riban tu cos sampai sekarang tak leh renew rd tax hampehhhhhhhhhhhh (hampeh kat saman dan peraturan yang menyusahkan bukan kat husband I)

4) Kalau dah settle yang atas atas semua barulah nak wat saving dan stat bag duit kat mummy cam dulu uhuhuhuh pastu baru nak fikir apa nak wat lagi for my futureSo apa kaitan azam aku ngan tak nak skandal..simple and mudah aku malas buang masa dan buang duit...yerlah nak berkomunikasi nak kena top up kalau nak ym ke kena amik BBD WEEKLY tak pun DAILY kalau nak call sms pun kena top up..lelaki lelaki ni nak tolong top up ke kirim salam kedekut ke sangkak ke tak tahulah. Ada yang mintak aku top up lagi adalah ...malaslah.. eh pegilah kerja sendiri carik duit. Sebelum ni aku tak fikir masa depan duit aku belanja cam tu jer..yerlah duit aku tak menyusahkan owang lain...sundal-sundal aku , aku tak tipu duit orang..aku tak minta kat laki aku kalau aku nak berpoya-poya..Aku yang bagi duit kat laki aku lagi ada..aku ni sundal mithali kot hahahahah ..sebenarnya azam aku ni bukan awal tahun..aku baru jer stat azam bulan march yang lepas hahahahahah..so aku dah malas nak skandal...tapi aku maintain kawan-kawan sajer ek...sebab bosan gak kalau tak berkawan.

So pendek kata aku tau mau skandal..cukuplah setakat apa yang dah aku lalui. Tapi aku still maintain account tagged aku..boley setakat suka-suka message jer. Heheheh tapi aku tahu di kalangan kawan-kawan ramai gak yang menyampah kos aku yang konon dah kertu ni tapi kawan ngan laki-laki muda, aku ni mana makeup, pakai selekeh ala kadar ..mereka cam susah sikit nak percaya..tahap tak leh terima cos mereka muda, lawa..kalau mereka bijak sepatutnya mereka belajar ngan aku apa rahsia nak bagi lelaki tertarik. Ni tak , menyombong..pergilah mati. Bagi kaum hawa, ni perempuan bitch ni nak bagi satu tip yang simple tapi sangat mahal...Muka yang cantik, body dan penampilan yang seksi cuma laku untuk 15 minit yang pertama sahaja, Lepas tu kenalah present personality yang menarik dan jangan sesekali ada "beautiful people sindrom" (BPS) apa mende ni..banyak perempuan cantik mereka fikir dunia ni kat bawah tapak kaki mereka je..orang semua kena bagi perhatian kat mereka...lama kelamaan lelaki akan bosan dan akan angkat kaki tak percaya tanya kat mana-mana lelaki yang straight lah..tapi yang menyedihkan tu ada pompuan yang takat cantik mekap jer pun ada hati nak ada BPS ni lagilah menyedihkan ..lantaklah ko jangan kacau aku dah.SO AKU DAH MALAS NAK SKANDAL THE END